Staň se partnerem | ENBRA

RODO i pliki cookie

POLITYKA PRZETWARZANIA DANYCH I PLIKI COOKIE

SPIS TREŚCI:

A. POLITYKA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Kim jesteśmy?
  2. Jakie dane osobowe przetwarzamy, skąd je pozyskujemy i dlaczego je przetwarzamy?
  3. Komu udostępniamy dane osobowe?
  4. Jak długo przetwarzamy dane osobowe?
  5. Jakie prawa gwarantujemy i gdzie możesz się udać, jeśli nie jesteś zadowolony?

B. PLIKI COOKIE

A. POLITYKA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

W związku z wejściem w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ("RODO"), z dniem 25 maja 2018 r. nasza firma przyjęła poniższą politykę przetwarzania danych osobowych:

1. Kim jesteśmy?

Jesteśmy spółką handlową ENBRA Polska Sp. z o.o.  z siedzibą w Krakowie, ul. Biskupińska 21, 30-732 Kraków  zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, XI wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000035382,  NIP 7772600525, REGON: 634222296, wysokość kapitału zakładowego 200 000 PLN. Kontakt z naszą spółką można znaleźć w zakładce: https://www.enbra.pl/kontakt. Możesz skontaktować się z nami telefonicznie pod numerem +12 269 39 44 lub e-mailem pod adresem: biuro@enbra.pl lub  pisemnie w naszej siedzibie głównej pod adresem ul. Biskupińska 21, 30-732 Kraków lub w naszej siedzibie.

Te same kontakty można wykorzystać w celu skontaktowania się z naszym inspektorem ochrony danych.

2. Jakie dane osobowe przetwarzamy, skąd je pozyskujemy i dlaczego je przetwarzamy?

W ramach prowadzonej działalności nasza firma przetwarza dane osobowe m.in. swoich klientów - osób fizycznych (zwanych dalej w ujednoliconym numerze"klientem") lub osób trzecich, do których danych osobowych uzyskuje dostęp w ramach realizacji umów zawieranych głównie ze spółdzielniami mieszkaniowymi lub wspólnotami właścicieli lokali.

Nasza firma staje się administratorem danych w stosunku do swoich klientów, których dane osobowe przetwarza w kontekście RODO. W przypadku, gdy firma przetwarza dane osobowe osób fizycznych, które nie są bezpośrednio jej klientami, ale uzyskują te dane osobowe od jej klientów - zwykle spółdzielni mieszkaniowych lub wspólnot właścicieli, nasza firma działa wówczas w charakterze podmiotu przetwarzającego dane. Poniższe informacje, o ile nie zaznaczono inaczej, mają zastosowanie do obu opisanych powyżej sytuacji.

Nasza firma przetwarza dane osobowe w celu wypełnienia swoich zobowiązań umownych, tj. w szczególności w celu dostawy i ewentualnej instalacji sprzętu zgodnie z odpowiednią umową zawartą z klientem.

Jeśli klient skorzystał już z dostawy towarów lub usług od naszej firmy, nasza firma wykorzystuje również dane osobowe klienta w celu wysyłania ofert podobnych towarów lub usług, które klient już zakupił. Klient zawsze ma możliwość wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w celu wysyłania ofert do firmy lub rezygnacji z ich otrzymywania. Gdy to zrobi, żadne dalsze oferty nie będą do niego wysyłane. Wyrażenie sprzeciwu nie ma wpływu na przetwarzanie danych osobowych przeprowadzone do tego czasu. Niniejszy ustęp ma zastosowanie tylko wtedy, gdy firma działa jako administrator danych.

Przetwarzane dane osobowe to dane identyfikacyjne klienta, w szczególności imię, nazwisko i data urodzenia, a następnie dane kontaktowe, tj. adres dostawy lub adres zamieszkania, numer telefonu i adres e-mail, dane bankowe klienta lub dane dotyczące miejsca montażu.

Przetwarzanie danych osobowych nie wiąże się z profilowaniem ani zautomatyzowanym podejmowaniem decyzji.

3. Komu udostępniamy dane osobowe?

W miarę możliwości nasza firma przetwarza dane osobowe za pośrednictwem swoich pracowników; jednak w celu instalacji i uruchomienia sprzętu lub jego serwisowania nasza firma korzysta z usług swoich partnerów instalacyjnych i serwisowych, którym przekazuje dane osobowe niezbędne do realizacji zamówienia. Nasza firma nie przekazuje żadnych danych osobowych do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych.

4. Jak długo przetwarzamy dane osobowe?

Nasza firma przechowuje dane osobowe co najmniej tak długo, jak długo możliwe jest wykonywanie praw i obowiązków wynikających z umowy, ale zawsze tak długo, jak długo możliwe jest dochodzenie roszczeń wynikających z umowy przed sądem lub podobnym organem, chyba że istnieje prawny obowiązek dłuższego przechowywania danych osobowych.

Jeśli nie ma zgodnego z prawem powodu do przechowywania danych osobowych, ale przetwarzamy dane osobowe na podstawie zgody użytkownika, będziemy przetwarzać jego dane osobowe przez czas nieokreślony. Użytkownik ma jednak prawo do wycofania tej zgody w dowolnym momencie, a my usuniemy wszelkie dane osobowe, które przetwarzamy na podstawie jego zgody.

5. Jakie prawa gwarantujemy i gdzie możesz się zwrócić, jeśli nie jesteś zadowolony?

Po przetworzeniu danych użytkownika RODO przyznaje mu szereg praw. Powinniśmy zawsze rozpatrywać wnioski tak szybko, jak to możliwe, w ciągu maksymalnie 30 dni. Okres ten może zostać przedłużony, jeśli uzyskanie informacji wymaga znacznego wysiłku, ale użytkownik zawsze zostanie o tym poinformowany przed upływem tego okresu. Poszczególne prawa zostały określone w tym artykule. Jakie są zatem te prawa?

a) Prawo dostępu do danych osobowych

Użytkownik ma prawo wiedzieć, jakie jego dane osobowe przetwarzamy i w jaki sposób. W swoim wniosku możesz wskazać, jakie konkretne informacje Cię interesują. Jeśli nie podasz tych informacji w swoim wniosku, otrzymasz wszystkie informacje o przetwarzanych przez nas danych osobowych.

Zawsze dołożymy wszelkich starań, aby rozpatrzyć wniosek tak szybko, jak to możliwe, w ciągu maksymalnie 30 dni. Można oczekiwać, że konkretne żądania dotyczące wyłącznie określonych informacji zostaną rozpatrzone szybciej niż żądania dotyczące wszystkich informacji związanych z przetwarzaniem wszystkich danych osobowych.

b) Prawo do sprostowania

Użytkownik ma prawo do tego, abyśmy przez cały czas przetwarzali wyłącznie aktualne i dokładne dane. Jeśli są to dane osobowe, które można zmienić na koncie użytkownika, można je zaktualizować samodzielnie. Jeśli konto użytkownika nie pozwala na zmianę, prosimy o kontakt w celu poprawienia danych osobowych.

c) Prawo do usunięcia danych

Jednym z praw użytkownika jest prawo do bycia zapomnianym. W oparciu o to prawo możesz poprosić nas o zaprzestanie przetwarzania Twoich danych osobowych i usunięcie ich ze wszystkich naszych baz danych. W miarę możliwości postaramy się spełnić tę prośbę. Nie możemy jednak usunąć żadnych danych, których przechowywanie jest wymagane przez prawo.

d) prawo do ograniczenia przetwarzania

Jeśli użytkownik uważa, że jego dane nie są dokładne lub nie są przetwarzane zgodnie z prawem, może poprosić nas o ograniczenie ich przetwarzania. W takim przypadku dane osobowe pozostaną u nas przechowywane, ale nie będą przetwarzane.

e) Prawo do przenoszenia danych

Jeśli użytkownik chce przenieść niektóre lub wszystkie przetwarzane przez nas dane osobowe do innego administratora, może o to poprosić, a my przekażemy te dane do odpowiedniego administratora.

f) Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania

Jeśli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie uzasadnionego interesu administratora, użytkownik może sprzeciwić się takiemu przetwarzaniu. W takim przypadku musimy ocenić, czy rzeczywiście mamy ważne powody do przetwarzania danych osobowych.

W przypadku wniesienia sprzeciwu w związku z przetwarzaniem danych osobowych do celów marketingu bezpośredniego, niezwłocznie zaprzestaniemy przetwarzania danych osobowych w tym celu. Użytkownik powinien być zawsze powiadamiany w każdej takiej wiadomości e-mail, że może nie otrzymywać naszych ofert lub biuletynów i ma prawo do natychmiastowego zaprzestania subskrypcji.

g) prawo do skierowania skargi do organu nadzorczego

W każdym przypadku użytkownik ma prawo skierować problem lub skargę bezpośrednio do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Z Urzędem można skontaktować się pisemnie pod adresem: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, za pośrednictwem strony internetowej: https://uodo.gov.pl/, pocztą elektroniczną na adres: kancelaria@uodo.gov.pl lub telefonicznie pod numerem: 22 531 03 00.

B. PLIKI COOKIE

1. czym są pliki cookie?

Pliki cookie to małe pliki liter i cyfr pobierane na urządzenie (komputer, tablet, telefon) podczas odwiedzania platformy cyfrowej.

2. Do czego używamy plików cookie?

aby zapisać ustawienia użytkownika

Te pliki cookie umożliwiają naszej witrynie zapamiętanie informacji, które wpływają na wygląd lub zachowanie witryny.

aby rejestrować statystyki i mierzyć ruch w witrynie

Oprogramowanie analityczne przechowuje anonimowe pliki cookie za każdym razem, gdy użytkownik odwiedza naszą witrynę. Pozwalają one określić, ilu użytkowników odwiedza naszą witrynę wielokrotnie. Dzięki temu możemy lepiej zrozumieć, jak zachowują się użytkownicy, co preferują i czym są zainteresowani. Do tych celów używamy Google Analytics. Szczegóły dotyczące tego narzędzia można znaleźć na oficjalnej stronie internetowej. Nie łączymy tych informacji z żadnymi innymi informacjami i są one anonimowe.

3. Jak ustawić pliki cookie?

Standardowe ustawienia przeglądarek internetowych zazwyczaj zezwalają na korzystanie z plików cookie, ale można to łatwo zmienić w ustawieniach przeglądarki. Należy jednak pamiętać, że wyłączenie obsługi plików cookie może uniemożliwić dostęp do niektórych funkcji witryny.

Standardowe przeglądarki internetowe (Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome itp.) obsługują zarządzanie plikami cookie. W ustawieniach przeglądarki można ręcznie usunąć, zablokować lub całkowicie wyłączyć korzystanie z poszczególnych plików cookie albo zablokować lub włączyć je tylko dla poszczególnych witryn internetowych. Więcej informacji można znaleźć w pomocy komputera. Ustawienia zarządzania plikami cookie w głównych przeglądarkach:

4. Jakich plików cookie używamy?

W zależności od platformy używamy plików cookie głównie do:

(a) identyfikacji użytkownika podczas łączenia się z naszymi platformami, a w szczególności w celu lepszego poznania użytkownika i zaoferowania mu spersonalizowanej nawigacji w witrynie;

b) zapewnienia użytkownikowi bezpiecznej nawigacji, a w szczególności w celu zwalczania oszustw;

c) oferowania użytkownikowi treści odpowiadających jego zainteresowaniom, w tym treści reklamowych;

d) proponowanie ofert handlowych dopasowanych do preferencji użytkownika i jego zachowania na stronie.

Więcej informacji na temat plików cookie używanych na tej platformie można znaleźć w sekcji "Jakie pliki cookie są umieszczane na tej platformie?". Więcej informacji na temat ustawień plików cookie można znaleźć na stronie: www.aboutcookies.org

5. Jakie pliki cookie są umieszczane na tej platformie?

a) Techniczne (obowiązkowe) - te pliki cookie są ładowane za każdym razem, gdy użytkownik odwiedza naszą witrynę.

b) marketingowe (opcjonalne) - będziemy ładować te pliki cookie wyłącznie na podstawie zgody udzielonej za pośrednictwem paska plików cookie. Pliki cookie mają ograniczoną ważność - w przypadku zgody użytkownika ważność wynosi 12 miesięcy od aktywnego udzielenia zgody.

  • plik _fbp - plik cookie Facebooka służy do śledzenia ruchu i połączeń z Facebookiem, do celów analitycznych i kierowania reklam. Więcej informacji można znaleźć na stronie https://m.facebook.com/policy/cookies
  • sid - plik cookie operatora Seznam a.s. wykorzystywany do targetowania reklam w ramach usługi Sklik. Więcej informacji na stronie https://o.seznam.cz/ochrana-udaju/
  • pref - używany przez odtwarzacz wideo YouTube i umieszczany na komputerze użytkownika po uruchomieniu odtwarzacza

OCHRONA SYGNALISTÓW

ENBRA ustanowiła uczciwe podejście do swoich pracowników zgodnie z ustawą o ochronie sygnalistów(whistleblowing) oraz możliwość zgłaszania podejrzeń o niewłaściwe postępowanie w dowolnym momencie. ENBRA ustanowiła system zgłaszania nieprawidłowości, w ramach którego pracownik może zgłosić podejrzenie w następujący sposób:

  • Za pośrednictwem poczty elektronicznej: whistleblowing@enbra.pl
  • Pod numerem telefonu +12 269 39 44
  • Pisemnie, z dopiskiem "Naruszenie prawa UE", na adres ENBRA Sp z o.o , ul. Biskupińska 21, 30-732 Kraków
  • Możliwe jest również złożenie powiadomienia za pośrednictwem  organu nadzorczego. Zgłoszenia mogą być składane do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) lub innego odpowiedniego organu publicznego. które nie jest powiadomieniem w ramach wewnętrznego systemu powiadomień ENBRA.